WHAT IS LABOUR IN BIRTH?

1 JULY
Daily Bible Reading: Galatians 4, Job 20-21

 

WHAT IS LABOUR IN BIRTH?

 

The love of God will enable us to do His work, even the hardest one, for the glory of His Kingdom. Even though the Galatians had already made a bad mistake, with the love of God Paul was ready to do everything so that they might back on track again. Paul wrote: “My little children, for whom I labour in birth again until Christ is formed in you Gal.4:19.”

 

Bringing people to Christ and help them to grow in Christ is a big job indeed. There will be so many challenges and attacks from the devil. Paul expressed that ministry as a labour in birth because the target is to see Christ is formed in the new believers. We may see that labour in birth is the biggest sorrow for human being.

 

Jesus said: “A woman, when she is in labour, has sorrow because her hour has come; but as soon as she has given birth to the child, she no longer remembers the anguish, for joy that a human being has been born into the world Jn.16:21.” This is the good news! That biggest sorrow will disappear straight away when the baby has been born! Bringing soul to Christ may consume all of our energy and feelings, but let’s look upon that big joy in heaven. Jesus said: “I say to you that likewise there will be more joy in heaven over one sinner who repents than over ninety-nine just persons who need no repentance Luk.15:7.” That labour in birth is truly a glorious sorrow as the Bible said that those who turn many to righteousness like the stars forever and ever Dan.12:3.

 

APAKAH SAKIT BERSALIN ITU?

 

Kasih Allah akan memungkinkan kita untuk melakukan pekerjaan-Nya, bahkan yang paling sulit sekalipun, untuk kemuliaan Kerajaan-Nya. Meskipun orang-orang Galatia telah membuat kesalahan yang buruk, namun Paulus, dengan kasih Allah, siap untuk melakukan segalanya sehingga mereka dapat kembali ke jalur yang benar. Paulus menulis, “Hai anak-anakku, karena kamu aku menderita sakit bersalin lagi, sampai rupa Kristus menjadi nyata di dalam kamu Gal.4:19.”

 

Membawa orang kepada Kristus dan membimbing mereka untuk bertumbuh di dalam Kristus adalah pekerjaan besar. Akan ada banyak tantangan bahkan serangan dari iblis. Paulus mengekspresikan pelayanan itu sebagai sakit bersalin karena targetnya adalah melihat rupa Kristus menjadi nyata dalam orang-orang yang baru percaya. Kita dapat melihat bahwa sakit bersalin adalah penderitaan terbesar bagi manusia.

 

Yesus berkata: “Seorang perempuan berdukacita pada saat ia melahirkan, tetapi sesudah ia melahirkan anaknya, ia tidak ingat lagi akan penderitaannya, karena kegembiraan bahwa seorang manusia telah dilahirkan ke dunia Yoh.16:21.” Ini adalah kabar baik! Penderitaan terbesar itu akan lenyap seketika saat bayinya telah lahir! Membawa jiwa kepada Kristus dapat menghabiskan semua energi dan perasaan kita, tetapi mari kita memandang pada sukacita yang besar di surga. Yesus berkata, “Aku berkata kepadamu: Demikian juga akan ada sukacita di sorga karena satu orang berdosa yang bertobat, lebih dari pada sukacita karena sembilan puluh sembilan orang benar yang tidak memerlukan pertobatan Luk.15:7.” Sakit bersalin adalah kesedihan yang membawa kemuliaan karena Alkitab berkata bahwa mereka yang telah menuntun banyak orang kepada kebenaran seperti bintang-bintang, tetap untuk selama-lamanya Dan.12:3.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.