THE LONGEST STORY EVER TOLD

11 OCTOBER
Daily Bible Reading: Hebrews 11:20-40, Isaiah 37-38

 

THE LONGEST STORY EVER TOLD

 

Faith changes everything! Faith opens the way, faith leads to victory, and there are so many more stories of faith! We can read: “And what more shall I say? For the time would fail me to tell of Gideon and Barak and Samson and Jephthah, also of David and Samuel and the prophets: who through faith subdued kingdoms, worked righteousness, obtained promises, stopped the mouths of lions Heb.11:32-33.”

 

The story of living faith might be called as the longest story ever told, just as long as any problems people may have, because faith is able to turn all problems into victory. No matter how big nor how difficult the problems that believers may have, faith will lead them to conquer it all together with God. John wrote: “For whatever is born of God overcomes the world. And this is the victory that has overcome the world—our faith 1Jn.5:4.”

 

The story of faith is not finish with Hebrews chapter 11. Jesus is always looking for faith Lk.18:8. Believers all around the world will continue the story of faith, making the longest story ever told even become longer and never ending. By faith, the elders in the Bible obtained a good testimony Heb.11:2, and only by faith, the people of God in any generation will also get a good testimony. Let us keep faithful having a good fellowship within the Word of God because in it the righteousness of God is revealed from faith to faith; as it is written, “The just shall live by faith Rom.1:17.”

 

KISAH TERPANJANG YANG PERNAH DICERITAKAN

 

Iman mengubah segala sesuatu! Iman membuka jalan, iman menuntun pada kemenangan, dan masih ada banyak lagi kisah tentang iman! Kita dapat membaca: “Dan apakah lagi yang harus aku sebut? Sebab aku akan kekurangan waktu, apabila aku hendak menceriterakan tentang Gideon, Barak, Simson, Yefta, Daud dan Samuel dan para nabi, yang karena iman telah menaklukkan kerajaan-kerajaan, mengamalkan kebenaran, memperoleh apa yang dijanjikan, menutup mulut singa-singa Ibr.11:32-33.”

 

Kisah iman yang hidup dapat disebut sebagai kisah terpanjang yang pernah diceritakan, sama panjangnya dengan masalah yang mungkin dihadapi orang-orang, karena iman mampu mengubah semua masalah menjadi kemenangan. Tidak peduli seberapa besar atau seberapa sulit masalah yang dimiliki orang percaya, iman akan menuntun mereka untuk menaklukkan semuanya bersama dengan Tuhan. Yohanes menulis: “Sebab semua yang lahir dari Allah, mengalahkan dunia. Dan inilah kemenangan yang mengalahkan dunia: iman kita 1Yoh.5:4.”

 

Kisah iman tidaklah berakhir dengan Ibrani fatsal 11. Yesus selalu mencari iman Luk.18:8. Orang percaya di seluruh dunia akan melanjutkan kisah iman, membuat kisah terpanjang yang pernah diceritakan bahkan menjadi lebih panjang dan tidak akan pernah berakhir. Karena iman, nenek moyang di dalam Alkitab memperoleh kesaksian yang baik Ibr.11:2, dan hanya dengan iman, umat Tuhan di seluruh generasi juga akan mendapatkan kesaksian yang baik. Marilah kita tetap setia memiliki persekutuan yang baik di dalam Firman Allah karena di dalamnya nyata kebenaran Allah, yang bertolak dari iman dan memimpin kepada iman, seperti ada tertulis: “Orang benar akan hidup oleh iman Rom.1:17.”

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.