THE BEST WARNING SYSTEM

24 NOVEMBER
Daily Bible Reading: John 16, Ezekiel 22-23

 

THE BEST WARNING SYSTEM

 

Holy Spirit is God and He is there since the beginning of everything together with Father God and the Son of God, and these three are one 1Jn.5:7. The death of Jesus upon the cross had opened the new and living way so that the Holy Spirit might able to work mightily and freely within the believers because only the precious blood of Jesus that could take away sins Heb.10:4.

 

Holy Spirit is given to the believers so that we may have the best warning system in the journey of our faith and help us to always in the right track. Jesus said: And when He has come, He will convict the world of sin, and of righteousness, and of judgment: of sin, because they do not believe in Me; of righteousness, because I go to My Father and you see Me no more; of judgment, because the ruler of this world is judged Jn.16:8-11.

 

Holy Spirit will gently warn the believers for anything wrong! David’s heart troubled him because he had cut Saul’s robe and that was the work of the Holy Spirit. Then he said to his men, “The Lord forbid that I should do this thing to my master, the Lord’s anointed, to stretch out my hand against him, seeing he is the anointed of the Lord 1Sam.24:5-6.” David obeyed to that warning from God and he did not do that again. Paul wrote: “Do not grieve the Holy Spirit of God, by whom you were sealed for the day of redemption Eph.4:30.” Whenever Holy Spirit convicts us for anything, let us be receptive and responsive so that we do not make Him grieve.

 

SISTEM PERINGATAN TERBAIK

 

Roh Kudus adalah Allah dan Dia ada sejak permulaan dari segala sesuatu bersama dengan Allah Bapa dan Allah Putra, dan ketiganya adalah satu 1Yoh.5:7. Kematian Yesus di kayu salib telah membuka jalan yang baru dan hidup sehingga Roh Kudus dapat bekerja secara luar biasa dan bebas dalam diri orang-orang percaya karena hanya darah Yesus yang berharga yang dapat menghapuskan dosa Ibr.10:4.

 

Roh Kudus diberikan pada orang-orang percaya supaya kita dapat memiliki sistem peringatan terbaik dalam perjalanan iman kita dan menolong kita untuk selalu berada di jalur yang benar. Yesus berkata: Dan kalau Ia datang, Ia akan menginsafkan dunia akan dosa, kebenaran dan penghakiman; akan dosa, karena mereka tetap tidak percaya kepada-Ku; akan kebenaran, karena Aku pergi kepada Bapa dan kamu tidak melihat Aku lagi; akan penghakiman, karena penguasa dunia ini telah dihukum Yoh.16:8-11.

 

Roh Kudus dengan lembut akan memperingatkan orang-orang percaya akan segala sesuatu yang keliru! Hati Daud berdebar-debar karena dia telah memotong punca jubah Saul dan itu adalah pekerjaan Roh Kudus. Lalu berkatalah dia pada orang-orangnya: “Dijauhkan Tuhanlah kiranya dari padaku untuk melakukan hal yang demikian kepada tuanku, kepada orang yang diurapi TUHAN, yakni menjamah dia, sebab dialah orang yang diurapi TUHAN 1Sam.24:6-7.” Daud mematuhi peringatan dari Allah dan dia tidak melakukannya lagi. Paulus menulis: “Dan janganlah kamu mendukakan Roh Kudus Allah, yang telah memeteraikan kamu menjelang hari penyelamatan Ef.4:30.” Ketika Roh Kudus menginsafkan kita akan sesuatu, marilah kita menerimanya dengan baik dan meresponinya dengan tanggap supaya kita tidak membuat Dia berduka.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.